Trustpilot یک وب سایت بررسی و امتیاز به مصرف کننده است و این امکان را مراهم میکند که عموم مردم و مصرف کنندگان شکایات، امتیازات و نظرات را در مورد یک شرکت یا محصول مشاهده کنند.

تاریخچه

تراست پایلوت در سال ۲۰۰۷ در دانمارک تأسیس شد و میزبان بررسی های مشاغل در سراسر جهان است. این سایت برای مصرف کنندگان رایگان است و خدمات فریمیوم را به مشاغل ارائه می دهد. Trustpilot دفاتر دیگری در نیویورک ، دنور ، لندن ، کپنهاگ ، ویلنیوس ، برلین و ملبورن دارد و بیش از ۷۰۰ نفر کارمند دارد و نزدیک به ۱ میلیون بررسی جدید هر ماه ارسال می شود.

Trustpilot در سال ۲۰۰۷ توسط مدیرعامل فعلی شرکت ، پیتر هولتن مخلمان ، در دانمارک تاسیس شد. او این کار این سایت را زمانی آغاز کرد که والدینش آنلاین خرید میکردند در آن زمان ، او در دانشگاه در رشته تجارت و علوم اجتماعی تحصیل می کرد و تا اینکه دانشگاه را ترک کرد و تراست پایلوت را توسعه داد.

پس از جمع آوری ۳ میلیون دلار بودجه اولیه سرمایه گذاری از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ ، تراست پایلوت در نوامبر ۲۰۱۱ تزریق سرمایه اولیه را از SEED Capital دانمارک و Northzone دریافت کرد. یک سال بعد ، Index Ventures ، SEED Capital دانمارک و Northzone 13 میلیون دلار بودجه برای سری B در Trustpilot سرمایه گذاری کردند که این شرکت برای رشد بین المللی از آن استفاده می کرد.

در سال ۲۰۱۳ ، Trustpilot دفاتر دیگری در نیویورک و لندن افتتاح کرد. در همان سال ، این شرکت در جشنواره آینده وب اروپا به عنوان Startup of Year معرفی شد. در سال ۲۰۱۴ ، Draper Esprit به همراه سرمایه گذاران دیگر ۲۵ میلیون دلار در Trustpilot سرمایه گذاری کرد. دور تزریق سرمایه سری C به Trustpilot کمک کرد که “خدمات خود را به ایالات متحده آمریکا برساند. در پایان سال ۲۰۱۴ ، ۳۲۵ نفر در تراست پایلوت مشغول به کار بود و ۴۰۰ هزار نظر و امتیاز جدید هر ماه ارسال می شد. “Trustpilot در سال ۲۰۱۴ و رکورد رشد را زد و رشدی در حدود ۸۰٪ را نسبت به سال قبل تجربه کرد.

در ماه مه ۲۰۱۵ در سری D سرمایه گذاری ، Trustpilot 73.5 میلیون دلار بودجه دریافت کرد. این سرمایه گذاری توسط ویتروویان شرکا با سهم همه سرمایه گذاران موجود انجام شد. در مارس ۲۰۱۵ ، گوگل اعلام کرد که رتبه بندی محصولات را در آلمان ، انگلیس و فرانسه آغاز می کند. برای انجام این کار ، “Google داده ها را در اروپا از منابع مختلف جمع می کند” از جمله جمع کننده های شخص ثالث مانند تراست پایلوت. Trustpilot توافقنامه ای با گوگل امضا کرد که به شما امکان می دهد تا بررسیهای Trustpilot به عنوان رتبه بندی فروشندگان Google یا “Google Stars” درج شوند. Trustpilot در حدود ۱۱۸ میلیون دلار سرمایه جمع کرده است، حدود ۷۰۰ نفر کارمند دارد و تقریباً یک میلیون نظر جدید در ماه ارسال می شود.

کاربران تراست پایلوت

هر کس می تواند نظر خود را در Trustpilot ارسال کند و برای این کار به یک آدرس ایمیل یا یک حساب Facebook نیاز دارد. Trustpilot اجازه می دهد تا کسب و کارها با حداقل پیشرفت در لیست رایگان قرار بگیرند اما برای خدمات دیگر مربوط به بازاریابی هزینه دریافت میکند. این آشکارا اعلام نمی کند که مشغول بازاریابی پولی برای برخی از مارک های موجود در آن است.

مدل تجاری Trustpilot

Trustpilot یک مدل کسب و کار freemium را اداره می کند و اکثر درآمد خود را از شرکت هایی که در خدمات آن مشترک هستند ، کسب می کند. طبق گزارش سالانه خود ، درآمد Trustpilot از سال ۲۰۱۴ به طور متوسط ​​سالانه ۳۹٪ رشد داشته است.

منبع : ویکیپدیا

 

 

Trustpilot-gemtiaz iran